نوشته شده توسط : دکوری فروشی

تزئین شلف ها

 

تزئین شلف ها یکی از مفرح ترین و جالب ترین کارهایی ست که هر فردی پس از خریدن تعدادی شلف در هر شکل و فرمی و نصب آنها بر روی دیوار، می تواند انجام دهد. اما گاهی همین چیدمانِ وسایل بر روی شلفها نیز به نوعی دغدغۀ ذهنی تبدیل خواهد شد چون ممکن است شکل و فرم چیدمان را درست رعایت نکنیم.

درست چیدن و قرار دادنِ اشیاءِ مختلف کنار هم، شاید برای برخی امری ساده باشد اما بعضی افراد تمایل دارند با توجه به رعایت نوعِ چیدمان صحیح، این کار را انجام دهند. برای اینکار ابتدا باید دید شما چه وسایلی برای چیدن و قرار دادن در شلف ها دارید تا بتوان تزئین شلف ها را به خوبی و با دقت بیشتری انجام داد.

ابتدا تمامی وسایل دکوری و تمامی آن چیزهایی را که می خواهید داخل شلف های زیبای خود قرار دهید در یک جایی جمع کرده و البته تمامی آنها را با کمی فاصله از هم بچینید تا بتوانید شکل و فرم و اندازۀ دقیق آنها را ببینید.

حالا نوبت این است که تمامی وسایل دکوری هم اندازه را کنار هم بچینید، مثلاً مجسمه های هم اندازه از نظر ارتفاع، گلدان های کوچک و بزرگ را از هم جدا و در کنار هم بچینید، برخی وسایل دکوری مانند انواع ظروف سفالی را هم جایی دیگر و کنار هم قرار دهید تا تعداد و شکل فرم و آنها نیز کاملاً برایتان مشخص شود.

خب! الآن با نگاهی کاملتر متوجه خواهید شد که چه تعداد وسیله برای چیدمان و تزئین شلف ها

دارید. سعی کنید هر قسمت و هر قفسه از شلف ها را توسط وسایلی با ابعاد گوناگون پر کنید. مثلاً تمامی گلدان های کوچک را در یک قفسه به صورت ردیف قرار ندهید و سعی آنها را در بین سایر بخش های شلف و بین دیگر دکوری ها قرار دهید تا ایجاد نوعی تضاد و زیبایی خاص نماید.

البته گاهی لازم است که شما مثلاً تعداد زیادی عروسکِ کوچک یا گلدان کوچک را کنار هم بچینید تا مفهوم و منظور خود را از این نوع تزئین شلف ها به بیننده برسانید که آن امری دیگر است و باید حتماً آن را انجام داد. اما هدف و منظور ما این است که نباید تمامی اِلمان ها و فاکتورهای زیبایی را در یکجا جمع و آنها را به رخ کشید بلکه می توان با تقسیم کردن این المان ها و قرار دادن در کنار دیگر وسایل، فرمی بهتر و زیباتر خلق کرد.

مثلاً یک گلدان در کنار یک کتاب زیبا و یک مجسمه در یکی از قسمت های شلف می تواند شکل و فرمی کاملاً رمانتیک و البته هنری داشته باشد یا مثلاً قرار دادن 2 گلدان در طرفینِ یکی از بخشهای شلف و سپس گذاشتن یک عروسک یا مجسمۀ زیبا بین این دو. اینها ترکیبات و چینش های بی نظیری از وسایل هستند که اگر کمی وقت صرف کنید و البته کمی هم مطالعه، می توانید به خوبی به آنها دست یابید.

تزئین شلف ها همیشه هم نباید با حجم انبوهی از وسایل انجام شود و گاهی قرار دادن فقط یک قاب عکس داخل یکی از باکس های یک شلف دیواری زیبا می تواند تمامی نگاه ها را جذب نماید.

آن چیزی که تزئین شلف ها را هم دلچسب و هم کمی سخت و مهم می کند، انتظار شما از چیزی ست که می خواهید توسط آن خود را به دیگران معرفی کنید. بله! این یک واقعیت حقیقی و بیرونی ست که ما با کوچکترین اقدامات و حرکاتِ خود، گاهی آگاهانه و در برخی موارد نیز ناخودآگاه در حالِ معرفیِ سبک زندگی خود و نوع نگاهمان به دیگران هستیم.

پس تزئین شلف ها یک کار ساده و بی اهمیت نیست، بلکه معرفی سلیقه و نوع دیدگاه است.

 

فروشگاه اینترنتی دکوری فروشی

نویسنده : طیب عالی



:: برچسب‌ها: شلف ,
:: بازدید از این مطلب : 5951
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()